31. tammikuuta 2012

Meikkipostaus Pt. 1


Meikkipostauksen ensimmäisessä osassa esittelen mun kevyen, vaaleamman meikin. En sano, että arkimeikin, koska sinänsä mulla ei oo erikseen arki- ja juhlameikkiä: meikkaan ihan fiiliksen, käytettävissä olevan ajan sekä oman jaksamisen ja viitsimisen mukaan.

Tykkään korostaa meikissä silmiä, ja tästä syystä esittelen meikkipostauksessa erityisesti juuri silmämeikin tekemistä. Muut meikkausvaiheet on sen verran simppeleitä itselläni. Tämän postauksen perusmeikkiin mulla menee yleensä aikaa noin kymmenisen minuuttia.
 

Tässä esittelen käyttämäni tuotteet. En ole erityisen merkkiuskollinen ja sen kyllä huomaa, tuotteita on laidasta laitaan halppiksista hieman kalliimpiin puteleihin. Luomiväripaleteista oon ympyröinyt tässä meikissä käyttämäni sävyt. Käytän useimmiten luomivärin levittämiseen ja häivyttämiseen ihan vaan sormia.

Meikkivoiteena oon käyttänyt jo monta vuotta Maybellinen Dream Matte Moussea, välillä oon kokeillut muitakin tuotteita, mutta tästä tykkään eniten. Yleensä levitän tuon moussen ihan käsillä, meikkisienellä en saa kovin tasaista jälkeä. Peitepuikkoa mulla ei ole ollut moneen vuoteen, mutta vähän aikaa sitten sain siskolta tuon Lumenen puikon ja sitä oon tykännyt käyttää meikkivoiteen kaverina. Puuteria käytän tosi harvoin,  koska mun iho kuivuu herkästi ja puuteri vain pahentaa asiaa.

Tästä Pixin paletista käytän tuota vaaleampaa luomiväriä pohjustukseen, kun alan tehdä silmämeikkiä. Ruskeaa taas käytän kulmakarvojen viimeistelyyn. Kulmakynää en juurikaan käytä.

Dermosilin luomiväripaletista on tullut mun luottopaletti. Huomaa kyllä, että tuota ruskeaa sävyä on tullut käytettyä!
Ruskea menee hyvin myös kulmavärinä, koska vaikka siinä pientä shimmeriä onkin, se ei juuri kasvoilla käytettynä näy. Vaaleammat sävyt kimaltavat enemmän.

Wet'n Wildin rajausväri on mun suosikki. Se on lompakkoystävällinen, tarpeeksi peittävää, sivellin just sopiva tarkkaan jälkeen ja pieni puteli riittää yllättävän pitkäksi aikaa, useammaksi kuukaudeksi vaikka käytän tätä melkein joka meikissä. Tuo on vain harmittavan usein loppu kaupasta, hamstraankin ostaessani yleensä muutaman kappaleen kerrallaan varastoon.

Ripsiväreistä en oo löytänyt sitä mun lempparia. Tällä hetkellä käytössä on Sensai  Mascara 38°C. Tykkään  kyllä tästä just kestävyyden takia, ja siitä että pestessä se lähtee "murenemaan" eikä leviä. Toinen ripsari josta oon pitänyt on L'Oréalin Telescopic Mascara sen harjaosan vuoksi: sillä saa pitkät räpsyttimet. Mulla vaan menee ripsarit loppuun supernopeasti, ja riipaisisi sydäntä ja kukkaroa pistää kuukaudessa 20-30 euroa pelkästään ripsiväriin. Tämän sainkin joululahjaksi.

Poskipunana käytän Wet'n Wildin punaa sävyssä Pearlescent Pink. Aiemmin käytin sellaista palettia, jossa oli kolmea eri poskipunasävyä ja korostusväri poskipäille ja kulmaluulle, mutta pudotin ja rikoin paletin noin kuukausi sitten.

Huulimeikki on yleensä mulla hyvin vaalea. Tässä meikissä käytinkin LÓréalin nudea huulikiiltoa, sävynä Sand Crystal. Monesti käytän huulilla ihan vain huulirasvaa pienen kiillon saamiseksi.

1. Aloitan meikin tekemisen yleensä silmistä. Tässä silmä ja naama vielä ilman mitään tököttejä.

2. Pohjustan silmän meikkivoiteella ja käytän peitepuikkoa tummiin kohtiin sekä peittämään esim. verisuonia.
Lisään koko luomelle aina kulmaluuhun asti beigeä, mattaa luomiväriä (Pixin paletista).

3. Lisään Dermosilin paletista liikkuvalle luomelle shimmeristä beigeä luomiväriä ja luomivakoon sekä
siitä hieman ylöspäin ruskeaa luomiväriä.

4. Häivyttelen ruskean luomivärin, lisään tarvittaessa nudea luomiväriä päälle luonnollisen
lopputuloksen aikaansaamiseksi.

5. Teen suht ohuen rajauksen nestemäisellä värillä. Useimmiten piirrän ihan tavallisen siipirajauksen,
mun mielestä se sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen ja passaa mun omaan silmän muotoon hyvin.

6. Lisään ripsivärin. Yleensä laitan väriä ainakin pari kerrosta.

7. Lisään kulmakarvoihin ruskeaa väriä (Pixin paletti). Täytän aukkokohdat ja selkeytän kulmien muotoa.

8. Silmämeikki on valmis! Lisään kasvoille meikkivoiteen, poskille sipauksen poskipunaa sekä huuliin huulikiiltoa.

Tässä vielä kuva koko naamasta ja meikistä.
(Nuttura vain kuvausrekvisiittaa, en juuri koskaan pidä hiuksia kiinni!)

Tämänkin meikin saa muutettua helposti juhlalliseksi ja dramaattisemmaks esimerkiksi tekoripsillä, alarajauksella tai klassisen punaisilla huulilla. Hyvin toimii myös ihan vaan näin simppelisti ainakin omasta mielestäni!

Siinäpä oli tää "perus"meikki, seuraavaksi vuorossa sitten tummempaa. Mutta mitäs te tykkäätte tästä Ida-Marian meikkien ensimmäisestä osasta? :)

3 kommenttia:

  1. itsekin omistan pari tuotetta noista mitä sinäkin käytät: Dermosilin paletti sekä wet n wildin liquid eyeliner :) Tuo dermosilin paletti on ihan huippu, harmi vaan että se oli limited edition... Käytän sitä päivittäin! Ja tuo wet n wildin liquid eyeliner on paras! Juuri noiden seikkojen takia jotka jo kerroit :)

    VastaaPoista
  2. Jep, sama mulla, tulee melkein joka meikissä käytettyä :) Itseasiassa en käyttänyt ennen tuota palettia ruskeaa luomiväriä ikinä, joten se on totaalisesti käännyttänyt mut. Mutta kiva juttu että oot tykästynyt samoihin tuotteisiin! Ja kiitti kommentistas :)

    VastaaPoista
  3. Teet ihania kynsiä ja kirjotat luontevasti ja pirteesti, blogistani löytyy myös tunnustus sulle ! :)

    -Ava
    http://always-upsidedown.blogspot.com/

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Huom: blogin ylläpitäjä tarkistaa viestit ennen julkaisemista ja päättää kommenttien hyväksymisestä ja hylkäämisestä. / Thanks for your comment! Attention: the blog administrator can accept or reject comment before it is published.